آیا قارچ برای بدنسازان مفید است؟

آیا قارچ برای بدنسازان مفید است؟


آیا قارچ برای بدنسازان مفید است؟

 

آشنایی با گیاه قارچ

قارچ خوراکی یکی از انواع گیاهان گلخانه ای می شود که تهی از کلروفیل است و دارای گونه های بسیار متنوعی می باشد. قارچ بیش از ۱۰۰ هزار گونه متفاوت دارد که تعداد بسیار اندکی از این همه نوع قارچ خوراکی هستند و اکثر گونه های آن سمی می باشند.قارچ‌ها در طول سالیان گذشته به عنوان افزودنی برای تهیه داروهای گیاهی و معجون‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت و اغلب در تصورات مردم توسط جادوگران برای القا حس قدرت فوق‌العاده به کار گرفته می‌شده است؛اما باید بدانید که قارچ به عنوان یک منبع غنی برای پروتئین،می‌تواند جایگاه مناسبی در سبد غذایی شما داشته باشد و لازم نیست حتماً یک جادوگر باشید.قارچ‌ها دارای پتاسیم، ویتامین‌های مختلف و خواص آنتی اکسیدانی هستند که هرکدام از این موارد برای داشتن سلامتی لازم و ضروری هستند.

گذشته از این قارچ، به عنوان یک گیاه، فیبر کافی برای بهبود عملکرد سیستم گوارشی را نیز دارد.قارچ خوراکی منبع خوبی برای اسیدهای چرب غیراشباع است و در عین حال کالری کمی‌دارد.پس شما می‌توانید از آن به عنوان یک افزودنی رژیمی نیز استفاده کنید.قارچ سفید (نام علمی : Agaricus bisporus) که به نام قارچ خوراکی دکمه ای هم شناخته می شود پر مصرف ترین نوع قارچ در جهان است که حدود ۹۰٪ قارچ های مصرفی در ایالات متحده آمریکا را تشکیل می دهد.

 

قارچ خوراکی 

هر ۱۰۰ گرم قارچ حدود ۳ گرم پروتئین دارد که این میزان به عنوان یک منبع اولیه پروتئین به حساب نمی‌آید بلکه بیشتر جنبه اهمیت سلامتی، تامین ویتامین‌ها و همچنین فیبر آن برای بهتر کار کردن دستگاه گوارش کاربرد دارد.مصرف قارچ برای آن دسته از کسانی که در رژیم غذایی هستند و به‌دنبال لاغری و چربی سوزی هستند میتواند گزینه خوبی باشد زیرا این ماده به‌خاطر داشتن کالری بسیار پایین یعنی در هر ۱۰۰ گرم ۲۲ کالری و همچنین چون قارچ چربی و کربوهیدرات آن بسیار ناچیز است می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد.

 

 

چه‌زمانی قارچ بخوریم؟

بهترین زمان برای مصرف قارچ برای کسانی که قصد کاهش وزن و چربی سوزی دارند قبل از مصرف غذا است ولی کسانی که قصد عضله‌سازی دارند می‌توانند به صورت سالاد بعد از میل غذا با ترکیب دیگر گزینه‌هایی مثل سفیده تخم‌مرغ آب‌پز و یا دیگر سبزیجاتی مثل کلم بروکلی استفاده کرد.

بعضی مقالات به این نکته اشاره کرده‌اند که قارچ را می‌توان به عنوان بمب انرژی و منبع عالی برای انرژی نام برد؛ با توجه به ارزش غذایی قارچ و کالری آن در هر ۱۰۰ گرم که مقدار ۲۲ کالریست به راحتی می‌توان متوجه این شد که مصرف این ماده برای افزایش انرژی نمی‌تواند منبع مفیدی باشد.

در نهایت باید گفت که قارچ می‌تواند یک منبع عالی برای بدنسازی باشد اما نمی‌تواند یک منبع کاملی برای تامین پروتئین برای ساخت عضلات باشد؛ بلکه می‌توان از مکمل‌های بسیار خوبی در کنار غذاها و منابع پروتئینی از قارچ استفاده کرد.

 

خواص قارچ برای فرد بدنساز

همچنین قارچ بدنساز را یاری می کند تا در انجام تمرینات ورزشی با کاهش کلسترول و افزایش سیستم ایمنی بدن روبه رو شود همچنین این ماده برای بدنسازانی که قصد کاهش وزن و چربی سوزی دارند بسیار مناسب است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *