غذا-با-قارچ-و-سیب-زمینی

غذا-با-قارچ-و-سیب-زمینی


غذا با قارچ و سیب زمینی

یکی از انواع غذا با قارچ و سیب‌زمینی خوراک قارچ و سیب‌زمینی است که یک وعده غذایی کامل است و در این مطلب با مراحل تهیه این غذای ساده، سالم و خوشمزه آشنا می‌شوید.درست کردن یک وعده غذا با قارچ و سیب‌زمینی در عین اینکه زمان زیادی را از ما نمی‌گیرد، می‌تواند با معمولی‌ترین مواد اولیه موجود در بیشتر آشپزخانه‌ها، یک غذای خوش‌طعم و عالی را به ما هدیه دهد تا در یک روز پرمشغله، دردسر انتخاب غذا و مراحل پیچیده پخت را نداشته باشیم.

خوراک قارچ و سیب‌زمینی یکی از خوراکی های خوشمزه است که می‌تواند یک غذای رژیمی نیز برای ورزشکاران یا افرادی از برنامه‌های بدون گوشت پیروی می‌کنند باشد. این غذا می‌تواند یک وعده غذایی کامل و یا یک میان‌وعده مقوی باشد که در کمترین زمان ممکن آماده می‌شود. ضمن اینکه این اختیار را نیز به شما می‌دهد تا با ایجاد تغییراتی در مواد اولیه و دستور پخت، به فهرست غذایی خود تنوع دهید.

 

ویژگی‌های خوراک قارچ و سیب‌‌زمینی

این غذا که جزو راحت‌ترین انواع غذا با قارچ و سیب زمینی است، بسیار راحت تهیه می‌شود و به دلیل بهره‌گیری از فیبر و مواد آلی گیاهی، یکی از غذاهای سالم نیز تلقی می‌شود. ضمن اینکه از نظر هزینه مواد اولیه نیز جزو غذاهای کم‌هزینه محسوب می‌شود.

 

مراحل پخت خوراک قارچ و سیب‌زمینی

 

۱- آماده کردن سیب‌زمینی

یکی از مواد اولیه پایه در خوراک قارچ و سیب‌زمینی همین سیب‌زمینی است. بنابراین انتخاب سیب‌زمینی مرغوب حتما در کیفیت غذای شما موثر خواهد بود. بارزترین ویژگی ظاهری یک سیب‌زمینی خوب بافت سفت و پوست صاف و بدون چروک آن است. سیب‌زمینی نباید دارای جوانه باشد و وقتی آن را در دست فشار می‌دهیم نباید فرو برود. جوانه نزده باشد. همچنین سعی کنید از انتخاب سیب‌زمینی‌های تغییر رنگ داده، تیره و دارای لک خودداری کنید. البته این موارد تنها مربوط به تهیه غذا با قارچ و سیب‌زمینی محدود نمی‌شود بلکه شما باید این دقت در انتخاب سیب‌زمینی را در انواع غذاهای گوشتی حاوی سیب‌زمینی مثل سالاد تن ماهی و سیب زمینی و یا دستور پخت انواع غذا با گوشت چرخ کرده و سیب زمینی نیز که در همین سایت دستور تهیه آن را آموزش داده‌ایم رعایت کنید.

سیب‌زمینی‌ها را می‌شوییم و پوست آنها را می‌گیریم. سپس آنها را به شکل خلالی و یا نگینی (بسته به نوع سلیقه خود) خرد می‌کنیم. سیب‌زمینی ‌ها را پس از خرد کردن، در تابه حاوی روغن مخصوص سرخ کردنی سرخ کرده و پس از آماده شدن، آنها را در ظرفی جداگانه نگه می‌داریم.

 

۲- آماده کردن پیاز

پیاز را به شکل نگینی خرد می‌کنیم و سپس آنها را در تابه حاوی روغنی که سیب‌زمینی‌ها را در آن سرخ کرده بودیم تفت می‌دهیم. پس از طلایی شدن رنگ پیاز‌ها باید قارچ را نیز به آن اضافه کنیم.

 

۳- آماده کردن قارچ‌ها

قارچ یکی دیگر از اجزای اصلی خوراک قارچ و سیب‌زمینی است. بنابراین سعی کنید در انتخاب این ماده اولیه نیز دقت لازم را داشته باشید. همان‌طور که در مطلب غذا با بادمجان و قارچ نیز اشاره شد، سعی کنید از قارچ تازه و ترد برای تهیه خوراک‌های خود استفاده کنید.

قارچ‌ها را به خوبی می‌شوییم و به صورت ورقه‌ای یا نگینی خرد می‌کنیم. پس از طلایی شدن رنگ پیازها در تابه، قارچ‌های خرد شده را نیز به آن اضافه می‌کنیم. در این مرحله باید شعله را کمی بیشتر کنیم تا مواد در حال طبخ به دلیل وجود قارچ آب نیندازند.به یاد داشته باشید که قارچ بی‌کیفیت، آلوده و فاقد استاندارد می‌تواند همه زحمات ما را برای طبخ یک غذای خوشمزه به باد بدهد. پس حتما قارچ باکیفیت و مرغوب را برای پخت این غذا تهیه کنید.

 

۴- آماده کردن فلفل دلمه‌ای

فلفل دلمه‌ای نقش یک طعم‌دهنده خوب را برای انواع غذا با قارچ و سیب‌زمینی ایفا می‌کند و در دستور پخت بیشتر این غذاها وجود دارد. پس از شست‌و‌شوی کامل فلفل دلمه‌ای، آن را به شکل نگینی خرد می‌کنیم. و کمی پس از قارچ‌ها، آن را به محتویات درون تابه می‌افزاییم.

 

۵- اضافه کردن ادویه و رب

فلفل، زردچوبه، نمک و شمبلیله از ادویه‌هایی هستند که معمولا به خوراک قارچ و سیب‌زمینی اضافه می‌کنند. از این مواد می‌توانید بر حسب سلیقه خود به مقدار لازم به محتویات تابه اضافه کنید. البته سعی کنید نمک را هرچه کمتر به غذاهای خود بزنید تا غذای سالم‌تری نیز داشته باشید. پس از افزودن ادویه می‌توانید رب گوجه را نیز به ترکیب داخل تابه اضافه کنید و اجازه دهید تا این ترکیب چند دقیقه در کنار هم حرارت ببینند و رب در روغن تفت داده شده و رنگ دهد.

 

۶- افزودن سیب‌زمینی‌

پس از انجام همه این مراحل، سیب‌زمینی‌هایی را که در مرحله اول طبخ غذا سرخ کرده و کنار گذاشته بودیم، دوباره به تابه برمی‌گردانیم تا در کنار سایر اجزای خوراک قارچ و سیب‌زمینی حرارت ببیند. بعد از حدود ۴ تا ۵ دقیقه خوراک قارچ و سیب‌زمینی شما آماده است و می‌توانید این غذا با قارچ و سیب‌زمینی را جایگزین پرسش تکراری شام چی درست کنم کنید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *