طرز تهیه کنسرو قارچ اسلایس شده خانگی

کنسرو قارچ اسلایس انتخاب خیلی خوبیه اگه مصرف قارچ بالایی دارید ولی وقت اینکه هر روز قارچ تازه تهیه کنید رو ندارید. با روشی که در ادامه اشاره شده، می‌تونید سه کیلو قارچ رو اسلایس و بدون اینکه رنگ قارچ تفییر کنه، کنسرو کنید و به مدت سه ماه تو یخچال نگهداری کنید و در تهیه انواع مختلف غذا ازش استفاده کنید.

 

مواد لازم برای تهیه کنسرو قارچ دکمه ای اسلایس شده در منزل

قارچ 3 کیلوگرم
آبلیمو یا سرکه سفید یک و نیم لیوان فرانسوی دسته‌دار
آب 30 لیوان فرانسوی دسته‌دار
نمک 5 قاشق غذاخوری سرپر

 

مرحله اول، شستن و ورقه کردن قارچ

برای شروع سه کیلو قارچ رو خوب بشویید تا کامل تمیز و سفید بشن. نیازی به خیسوندن قارچ‌ها نیست. بعد از شستن، قارچ رو به صورت ورقه‌ای ایلایس کنید یا به شکل دلخواه خرد کنید.

 

 

مرحله دوم، پختن قارچ

یک قابلمه بزرگ بردارید و سی لیوان فرانسوی دسته‌دار آب داخل قابلمه بریزید. قابلمه رو روی حرارت بذارید و وقتی که آب به جوش اومد، آبلیمو (یا سرکه سفید) و نمک رو اضافه کنید و وقتی که آب در حال جوشیدن بود، قارچ اسلایس رو داخل آب بریزید. درب قابلمه رو به صورت نیمه باز بذارید و پنج دقیقه زمان بدید تا قارج داخل آب بچوشه.

 

 

 

مرحله سوم، ریختن قارچ داخل ظرف‌های شیشه‌ای

بعد از گذشت 5 دقیقه قارچ‌ها رو با کفگیر سوراخ دار از آب خارج کنید و داخل آبکش بریزید و بذارید آب داخل قابلمه بمونه.سپس زمان بدید تا قارچ و آب سرد بشن. بعد از شرد شدن، قارچ‌های اسلایس رو داخل ظرف‌های شیشه‌ای خشک و تمیز بریزید و بعد از همون آب که قارچ‌ها رو پختیم، داخل شیشه قارچ‌ها بریزید به طوری که آب به طور کامل سطح قارج رو بگیره.سپس درب شیشه‌ها رو محکم ببندید و داخل یخچال بذارید. این کنسرو قارچ اسلایس رو می‌تونید تا سه ماه داخل یخچال نکهداری و استفاده کنید. در زمان استفاده از قارچ حتما از قاشق خشک و تمیز استفاده کنید.

 

 

 

نکات مهم و فوت و فن های تهیه قارچ اسلایس شده در منزل

اگه سه کیلو قارچ براتون زیاده، مقدار همه مواد اولیه رو نصف کنید.
براب تهیه کنسرو با کیفیت ار قارچ‌های تازه و سفید و بدون لک استفاده کنید.
برای بلانچ و فریز کردن قارچ هم از همین روش هم می‌تونید استفاده کنید با این تفاوت که فقط وقتی که قارچ رو آبکش کردیم سریع داخل آب سرد همراه با تکه‌های یخ میریزیم تا که پختش سریع متوقف بشه. سپس بعد از دو دقیقه قازچ رو آبکش و فریز میکنیم.برای تهیه کنسرو قارچ می‌تونید از قارچ دکمه‌ای سفید یا قارچ قهوه‌ای استفاده کنید.قارچ

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *