قارچ سوخاری خوشمزه درست کنید

قارچ سوخاری خوشمزه درست کنید


قارچ سوخاری خوشمزه درست کنید

قارچ سوخاری یک پیش‌غذای خوشمزه است که اغلب در کنار غذاهای فست فودی سرو می‌شود. این پیش‌غذای خوشمزه ارزش غذایی بالایی دارد و شما می‌توانید آن را در منزل نیز تهیه کنید. حتما به این مسئله دقت کنید که برای تهیه قارچ سوخاری از قارچ‌های تازه استفاده کنید و بهتر است قارچ‌ها ریز باشند تا کاملا مغزپخت شوند به این منظور بهتر است از قارچ‌های بسته‌بندی شده استفاده کنید که سالم‌تر و تمیزتر هستند.

قارچ سوخاری معمولی (رستورانی)

مواد لازم

قارچ ۳۰۰ گرم

آرد گندم یا آرد سفید یک فنجان

آرد یا پودر سوخاری ۲ فنجان

تخم‌مرغ ۲ عدد

نمک، فلفل، آویشن

زردچوبه

پودر سیر

 

طرز تهیه

پس از تهیه قارچ‌های تازه آنها را با یک دستمال مرطوب خوب تمیز کنید. دقت کنید که نباید قارچ‌ها را به روش معمول بشویید زیرا مثل اسفنج آب به خودشان جذب می‌کنند. سپس قسمت‌های سیاه شده قارچ را گرفته و در صورت تمیز نشدن زیر آب بگیرید و سریع خشک کنید. در این مرحله با یک چاقوی تیز پوست نازک قارچ را بگیرید و کنار بگذارید.پس از آماده کردن قارچ‌ها در ظرفی با اندازه مناسب تخم‌مرغ‌ها را شکسته و آرد، نمک و زردچوبه و باقی ادویه‌ها را به آن اضافه کرده و به خوبی بهم بزنید. غلظت این مخلوط باید از ماست بیشتر باشد تا به قارچ‌ها بچسبد. این ترکیب را باید بر اساس مقدار قارچی که دارید، درست کنید.

قارچ‌ها را یکی یکی داخل این ترکیب زده و با چنگال بهم بزنید تا کل قارچ کاملا به آن آغشته شود سپس آن را بیرون آورده و صبر کنید مواد اضافی داخل کاسه بریزد.پودر سوخاری را در یک بشقاب بریزید و قارچ‌ها را یکی یکی از داخل مخلوط آرد و تخم‌مرغ درآورده و در پودر سوخاری بغلتانید و روی یک توری سیمی قرار دهید. تمام قارچ‌ها را به این صورت آماده کنید.حالا در یک تابه گود یا قابلمه روغن سرخ‌کردنی بهار الماس بریزید و صبر کنید گرم شود. دقت کنید که بهتر است از یک ظرف گود و مقدار زیادی روغن استفاده کنید تا قارچ‌ها در روغن غوطه‌ور شوند. قارچ‌ها را جداجدا در روغن قرار دهید و وقتی نیمه‌سرخ شدند آنها را با چنگال از روغن خارج کنید.در رابطه با حرارت شعله دقت کنید که حرارت در حدی باشد که خمیر دور قارچ‌ها و خود قارچ پخته شود. چون اگر حرارت شعله زیاد باشد خمیر سرخ شده و خود قارچ خام می‌ماند و مغز پخت نمی‌شود.

 

 

قارچ سوخاری زعفرانی

مواد لازم

قارچ متوسط ۳۰۰ گرم

تخم‌مرغ ۲ عدد

ماست ۱ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل

آرد سوخاری ساده

آرد سوخاری درشت

آبلیمو

زعفران دم‌کرده

 

طرز تهیه

ابتدا قارچ‌ها را با دستمال مرطوب تمیز کرده و پوست نازک آنها را بگیرید. حالا در یک ظرف دیگر ماست و تخم‌مرغ را با هم مخلوط کنید. سپس نمک، فلفل، آبلیمو و زعفران را به آن اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. آرد سوخاری ساده را کم کم به این مخلوط اضافه کرده و بهم بزنید تا غلیظ شود. دقت کنید غلظت ترکیب در حدی باشد که مایع به راحتی به قارچ‌ها بچسبد چون اگر مخلوط شما خیلی غلیظ و خمیری شود به قارچ‌ها نمی‌چسبد.حالا قارچ‌ها را یکی یکی داخل این ترکیب زده سپس در داخل پودر سوخاری بزنید و روی توری بگذارید. در این مرحله داخل یک تابه گود مقداری روغن سرخ‌کردنی بهار الماس ریخته و بگذارید خوب داغ شود و قارچ‌ها را یکی یکی داخل روغن انداخته و سرخ کنید. برای گرفته شدن روغن اضافی قارچ‌ها، آنها را روی دستمال حوله‌ای قرار دهید و سپس سرو کنید.

 

قارچ سوخاری تند با تخم‌مرغ

مواد لازم

قارچ ۳۰۰ گرم

نمک

تخم‌مرغ ۲ عدد

شیر نصف فنجان

آرد سوخاری ادویه‌دار ۲ فنجان

 

طرز تهیه

قارچ‌ها را به خوبی شسته و خشک کنید. تخم‌مرغ را در ظرفی شکسته و هم بزنید سپس ۱ قاشق غذاخوری شیر و نمک را به آن اضافه کنید. به عنوان ادویه تند می‌توانید در حد دلخواه فلفل قرمز و سیاه و کمی آویشن به این ترکیب اضافه کنید. حالا قارچ‌‌ها را یکی یکی داخل این مخلوط انداخته و پس از زدن در آرد سوخاری در روغن سرخ کنید تا رنگ آنها طلایی- قهوه‌ای شود. این قارچ سوخاری را می‌توانید با سس تارتار سرو کنید. شما می‌توانید برای پف‌کردن قارچ‌ها به مخلوط اولیه کمی ماء‌الشعیر یا دلستر ساده اضافه کنید.قارچ

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *