با دو هفته قارچ خوردن لاغر می شوید؟

با دو هفته قارچ خوردن لاغر می شوید؟


با دو هفته قارچ خوردن لاغر می شوید؟

براي لاغر شدن رژيم‌هاي مختلفي وجود دارد كه هم خودشان عجیب هستند و هم اسمهایشان. مثلا عده ای با تخم مرغ رژیم می گیرند و عده ای دیگر با سوپ کلم یا سیب زمینی. معمولا هم یک سرچ در اینترنت کافی است تا شما با انواع رژیم ها رو به رو شوید که دست کم چند بازیگر و چهره هم آن را امتحان کرده باشند و شما را وسوسه کند.یکی از این رژیم های لاغری پیشنهادی اینترنتی رژیم قارچ است که به شما می گوید جوليا رابرتز و ايمي آدامز هم برای لاغر شدن از این رژیم استفاده کرده اند. هر چند در این جستجوها شاید به شما نگوید اگر هم این مطلب حقیقت داشته باشد حتما زیر نظر متخصص این کار صورت گرفته است.درباره اين رژيم به گزارش ديلي ميل، می گویند متخصصان تغذيه توصیه کرده اند كه براي دنبال كردن اين رژيم بايد دو هفته يكي از وعده‌هاي رژيم غذايي روزانه‌تان را به مصرف قارچ اختصاص دهيد و فقط قارچ بخوريد. بهتر است اين غذا به شيوه سالمي پخته شود. از اين رو مصرف قارچ سرخ شده از سوي متخصصان توصيه نمي‌شود. قارچ بخارپز يا كبابي شده در فر انتخاب مناسب‌تري است.

 

مزيت اين رژيم چيست؟

باز همان متخصصان می گویند با دنبال كردن اين رژيم چربي‌هاي اضافه در كمر، باسن و پاها از بين مي‌روند اما بالاتنه شما لاغر نمي‌شود. از اين رو رژيم قارچ مناسب افرادي است كه در بخش پايين‌تنه‌شان چربي‌هاي اضافه دارند و دل‌شان مي‌خواهد اين بخش از بدن آنها متناسب شود.البته شكي نيست كه قارچ يك ماده غذايي قدرتمند است كه خواص زيادي دارد. قارچ با داشتن كالري كم مي‌تواند بخشي از رژيم‌هاي لاغري را به خود اختصاص دهد. علاوه بر اين قارچ نسبت به منابع پروتئين حيواني قيمت ارزان‌تري دارد.اما آیا زیاده روی در خوردن قارچ مفید است؟یک متخصص تغذیه به نام ويندهام به دیلی میل مي‌گويد: هنگام مصرف قارچ تعادل را در نظر بگيريد. واقعيت اين است كه اگر رژيم غذايي سالم و متعادلي را دنبال كنيد كه حاوي مواد غذايي طبيعي باشد اين موضوع در كاهش وزن شما تاثير دارد، البته در كنار اينها ورزش منظم روزانه را از ياد نبريد.

 

قارچ چطور لاغر مي‌كند؟

ژان جسكون، متخصص تغذيه ديگري است كه در اين باره به ديلي ميل مي‌گويد: اگر يك وعده از رژيم غذايي‌تان را به مصرف قارچ اختصاص دهيد اين موضوع باعث مي‌شود كه در وعده بعدي غذاهايي با كالري كمتر مصرف كنيد و به اين ترتيب مجموع كالري‌هاي دريافتي بدن‌تان كمتر مي‌شود چون قارچ ارزش غذايي بالايي دارد و با داشتن فيبر و پروتئين احساس سيري شما را افزايش مي‌دهد. علاوه بر اين فيبر موجود در قارچ عملكرد روده‌ها را بهبود مي‌بخشد و سبب مي‌شود از غذايي كه مي‌خوريد رضايت بيشتري داشته باشيد. در نتيجه زود گرسنه نمي‌شويد و به مصرف ميان‌وعده‌هاي كم‌ارزش ميل و رغبتي نداريد.

البته این را درست می گویند که چربي‌هاي ذخيره شده در كمر آخرين بخشي هستند كه تحت تاثير رژيم‌هاي لاغري قرار مي‌گيرند. از اين رو سوزاندن چربي‌هاي اين قسمت از بدن دشوار‌تر است اما قارچ در چربي‌سوزي اين قسمت از بدن تاثير دارد. قارچ و درخشندگي پوست ويتامين B، آهن و روي در قارچ موجود است كه در سلامت پوست، مو و تقويت ناخن‌ها نقش دارند و به لطافت و درخشندگي پوست شما كمك مي‌كنند.همچنین قارچ يكي از منابع غذايي مفيد براي پايين آورد سطح كلسترون خون است به هر حال قارچ منبع خوبي از پروتئين كم‌چرب است كه به سوزاندن كلسترول‌هاي مصرف‌شده كمك مي‌كند و سبب مي‌شود بين كلسترول بد و كلسترول خوب تعادل برقرار شود.قارچ منبع خوبي از آهن است و بيش از ۹۰ درصد آهن موجود در آن توسط بدن جذب مي‌شود كه در سلامت عمومي بدن تاثيرگذار است. مناسب براي ديابتي‌ها قارچ‌ها يكي از مواد غذايي مناسب براي افراد ديابتي هستند.

 

حرف آخر

البته اینکه شما به مدت دو هفته یک وعده غذایی قارچ بخورید به جایی بر نمی خورد و امتحانش ضرری ندارد اما از ما بشنوید اگر می خواهید لاغر شوید باید با متخصص هر کدام از این موارد را در میان بگذارید چون هر بدنی شرایط خودش را دارد و شاید حتی شما به قارچ حساسیت داشته باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *