طرز تهیه املت قارچ؛ یک پیشنهاد خوشمزه برای صبحانه

طرز تهیه املت قارچ؛ یک پیشنهاد خوشمزه برای صبحانه


طرز تهیه املت قارچ؛ یک پیشنهاد خوشمزه برای صبحانه

املت قارچ یکی از محبوب‌ترین انواع املت و پیش غذاها در دنیا است زیرا یک غذای خوشمزه و در عین حال مقوی است که با استفاده از تعدادی مواد اولیه در دسترس به سرعت آماده می‌شود.قارچ سرشار از ویتامین دی است، پس اگر خیلی در معرض نور خورشید قرار ندارید می‌توانید از قارچ برای کسب ویتامین دی در برنامه غذایی خودتان استفاده کنید. از دیگر مزیت‌های قارچ می‌توان به این نکته اشاره کرد که منبع انرژی است در حالی که کالری پایینی دارد.به همین دلیل افرادی که قصد کاهش وزن دارند، می‌توانند از املت قارچ در برنامه رژیم خود به راحتی استفاده کنند زیرا این غذا باعث می‌شود مدت طولانی احساس سیری کنند. همچنین این غذا پیشنهاد مناسبی برای افرادی است که چربی یا کلسترول بالایی دارند چون کلسترول قارچ صفر است.

 

همه چیز آماده است تا پخت املت قارچ را شروع کنیم:

مرحله اول: قارچ‌ها را شسته و خشک می‌کنیم. سپس آن‌ها را به شکل ورقه ورقه برش می‌دهیم.

مرحله دوم: تابه را روی حرارت قرار می‌دهیم. روغن را به آن اضافه کرده و اجازه می‌دهیم تا کاملا داغ بشود. سپس قارچ‌های برش داده شده را داخل روغن داغ می‌ریزیم. مقداری نمک به آن اضافه کرده و آن‌ها را تفت می‌دهیم. تفت دادن قارچ‌ها در روغن داغ باعث می‌شود تا آب قارچ‌ها از بین نرود ولی اگر می‌خواهید قارچ‌های خشک‌تری داشته باشید قبل از داغ شدن روغن آن‌ها را به تابه اضافه کنید و صبر کنید تا آب قارچ‌ها کشیده شود.

مرحله سوم: بعد از این که قارچ‌ها به مقدار کافی تفت داده شدند، تخم مرغ‌ها را داخل یک ظرف شکسته و سپس به خوبی آن‌ها را به هم می‌زنیم تا از حالت لخته‌ای خارج شده و یک دست شوند.

مرحله چهارم: تخم مرغ‌های همزده را به همراه مقداری نمک و فلفل به مواد داخل ماهیتابه اضافه می‌کنیم. بعد از این مرحله صبرکرده تا مواد املت به خوبی خودش را بگیرد.

 

طرز تهیه یک املت قارچ و پنیر

املت قارچ و پنیر یک ترکیب خوشمزه خواهد شد که به خصوص در بین کودکان پرطرفدار است. برای تهیه املت قارچ و پنیر می‌توان از انواع پنیر موزارلا، پنیر پارمسان و یا پنیر گودا استفاده کرد. با مواد گفته شده در بالا به همراه 4/1 فنجان پنیر پارمسان یا 4/1 فنجان پنیر موزارلا و یا دو ورق پنیر گودا این ترکیب جذاب آماده خواهد شد.از هر پنیری که استفاده کردید به خاطر داشته باشید که باید در آخرین مرحله آن را اضافه کرده و بعد از آن، حدود 3 تا 4 دقیقه در تابه را بگذارید تا پنیر به آرامی آب بشود.

 

طرز تهیه املت قارچ با گوجه

املت قارچ و گوجه به املت آلمانی هم شناخته می‌شود. شما می‌توانید از گوجه‌ فرنگی یا گوجه گیلاسی استفاده کرده و آن‌ها را نگینی یا ورقه‌ای برش بدهید. بعضی از افراد نیز استفاده از گوجه به صورت پوره را ترجیح می‌دهند.برای دو نفر حدود 2 گوجه متوسط کافی است. اگر دوست دارید به جای املت قارچ ساده املت آلمانی داشته باشید، مدت کوتاهی بعد از تفت دادن قارچ‌ها، گوجه‌ها را به تابه اضافه کنید. بعد از اینکه آب گوجه‌ها کم شد به آن تخم مرغ‌ها را به همان شیوه گفته شده اضافه می‌کنیم.به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از گوجه مدت زمان پخت املت را افزایش می‌دهد بنابراین اگر خیلی عجله داشتید سراغ این گزینه نروید!

 

طرز تهیه املت قارچ و سیب زمینی راحت و سریع

پخت این املت با استفاده از سیب زمینی باعث می‌شود تا شما مدت زمان بیشتری احساس سیری کنید ولی باید توجه داشته باشید که کالری که دریافت می‌کنید هم بیشتر خواهد شد. 2 عدد سیب زمینی متوسط برای 2 نفر کافی خواهد بود.سیب زمینی‌ها را پوست کنده و نگینی خرد کنید. آن ها را شسته و اجازه دهید تا کاملا خشک شوند. سپس سیب زمینی‌ها را به خوبی سرخ کنید و کنار بگذارید. بعد از تفت دادن قارچ‌ها، سیب زمینی‌هایی که از قبل سرخ کرده‌اید را به آن اضافه کنید و بعد بقیه مراحل را همانطور که بالاتر گفته شد انجام دهید.

 

طرز تهیه املت قارچ و سبزیجات؛ در 10 دقیقه

املت قارچ و سبزیجات را می‌توان با استفاده از انواع مختلف سبزیجات مانند نخودفرنگی، پیازچه، گشنیز، کلم بروکلی، فلفل دلمه‌ای، اسفناج، ذرت و … آماده کرد. شما می‌توانید بسته به ذائقه خود و اعضای خانواده‌تان از سبزیجات مختلفی استفاده کرده و املت قارچ خود را بسیار مغذی‌تر کنید.مثلا اگر عطر پیازچه را دوست دارید، مقداری پیازچه را خرد کرده و همراه تخم مرغ هم زده و سپس به قارچ‌ها اضافه کنید. یا اگر دوست دارید آهن غذای شما بیشتر باشید مقداری اسفناج را خرد کرده، جداگانه بپزید و حین پخت املت قارچ به آن اضافه کنید.

شما می‌توانید هم سبزیجاتی را دوست دارید استفاده کنید جداگانه پخته و یا تفت داده و بعد به مواد املت اضافه کنید و هم می‌توانید آن‌ها را حین پخت املت در کنار قارچ یا تخم مرغ تفت بدهید. یکی از انواع املت‌های سبزیجات که در مناطق شمالی کشور محبوبیت فراوانی دارد املت شاپوری یا املت لوبیا است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *