پر فروش ترین قارچ خوراکی

پر فروش ترین قارچ خوراکی


پر فروش ترین قارچ خوراکی

پرفروش ترین قارچ های خوراکی آن دسته از قارچ هایی هستند که سالانه تولید بالایی در کشور دارند و به راحتی در دسترس عموم قرار می گیرند. قارچ یکی از خوراکی‌های سالم و سرشار از فواید است که در تهیه بسیاری از غذاها کاربرد دارد. تنوع قارچ خوراکی بسیار زیاد است. حدود ۲۰ نوع از مشهورترین آن ها برای مصرف خوراکی و دارویی کشت می‌شود.

قارچ از جمله محصولاتی است که باید به صورت تازه و در طی چند روز مصرف شود، هرچه زمان مصرف قارچ طولانی تر شود کیفیت آن کاهش پیدا می کند. با توجه به شرایط نگهداری قارچ نمی‌توان انتظار داشت که این محصول دائما و به راحتی در دسترس ما باشد. به همین دلیل فقط برخی از انواع قارچ خوراکی که تحت شرایط کنترل شده کشت می‌شوند، همیشه در بازار موجود هستند. پرفروش‌ ترین قارچ‌ های خوراکی نیز، به همین علت انتخاب می‌شوند

 

خواص قارچ های خوراکی چیست؟

قارچ‌های خوراکی منبع خوبی از فیبر و اسیدهای چرب اشباع نشده هستند، اما معمولا دارای کالری نسبتا پایینی هستند.

 حاوی ویتامین D، ویتامین B1 ،B2 تا B6، سلنیوم و آنتی اکسیدان‌ هایی هستند که از پوست محافظت کرده و بسیار برای پوست مفید می باشد.

 برای طعم بی‌نظیر و مزایایی که برای سلامتی دارند، بسیار محبوب بوده و سرشار از مواد مغذی هستند.

قارچ‌های خوراکی ارزش غذایی خوبی دارند. اما راه استفاده از این خواص تنها انتخاب صحیح و درست قارچ است.

 

پرفروش ترین قارچ های خوراکی کدامند؟

 

1- قارچ دکمه ای سفید

هنگامی که اسم را می‌شنویم بدون شک، تصویر قارچ دکمه ای در ذهن ما نقش می‌بندد. این قارچ که به قارچ سفید نیز معروف است، از ارزان‌ترین و پر طرفدارترین قارچ‌ های خوردنی است. قارچ دکمه ای سفید به آسانی در هر سوپر مارکت یا میوه فروشی یافت می‎ شود و همه با آن آشنا هستیم.

بیشترین کاربرد قارچ دکمه‌ای سفید، در انواع سوپ، اسنک، پیتزا و غذاهایی نظیر این است. البته نوع کبابی و سوخاری آن نیز بسیار خوشمزه است. بافت قارچ دکمه ای سفید، گوشتی، صاف و محکم است. نکته جالب در رابطه با این قارچ این است که قارچ دکمه‌ای اگر در طبیعت رشد کرده باشد، کاملاً سفید نیست و قارچی که در سالن های قارچ کشت می‌شود بافتی کاملاً محکم و رنگ سفید دارد.

اگر شناخت کاملی از قارچ‌ ها ندارید، بهتر است با پرفروش ترین قارچ های خوراکی آشنا شوید و قارچ های خوراکی را از فروشگاه‌ های معتبر خریداری کنید. قارچ دکمه ای که یکی از اصلی ترین و پرفروش ترین قارچ های خوراکی به حساب می آید معمولا به صورت بسته بندی و فله ای عرضه می شود که سلامت و بهداشت قارچ های بسته بندی بالاتر است. در زمان خرید قارچ دکمه ای باید دقت کنید که رنگ آن کاملا سفید باشد، بافت محکم و منسجمی داشته باشد و زیر کلاهک آن کاملا بسته باشد. سعی کنید در زمان خرید قارچ دکمه ای به این نکته توجه کنید که قارچ لکه دار نباشد. لکه های موجود در قارچ نشانه ای از کاهش کیفیت قارچ می باشد.قارچ

 

2- قارچ قهوه‌ای

یک نکته جالب در رابطه با این قارچ این است که قارچ قهوه‌ای همان قارچ سفید است. این قارچه بالغ‌ تر شده است و آن را دیر‌تر چیده‌اند. نه اینکه آن را چیده باشند و کهنه شده باشد؛ زیرا که قارچی که مدت زیادی از چیدن آن گذشته باشد، قابل مصرف نیست. به طور کلی قارچه دکمه‌ ای غیر وحشی در ابتدا کاملا سفید است (قارچ سفید)؛ کمی که بالغ شود قهوه‌ای می‌شود (قارچ قهوه‌ای). همچنین در صورت بالغ شدن بیشتر، قهوه‌ای‌ تر و بزرگ‌ تر می‌شود (قارچ پورتوبلو).

بنابراین هر سه قارچ دکمه‌ ای هستند. طعم و بافت هر سه نوع قارچ دکمه‌ ای، مشابه هم است. کلاهک این قارچ تیره بوده و تا حدودی مایل به شاه بلوطی است. البته ساقه آن مایل به سفید است. کلاهک آن کرکی‌ تر از قارچ سفید است، اما همچنان صاف و گرد است. نکته‌ مهم و قابل توجه این است که در قارچ قهوه‌ا ی کلاهک باید بسته باشد و تیغه‌ های آن دیده نشود. همچنین در صورت برش زدن مقطع آن، درون آن باید کاملاً سفید باشد.

 

3- قارچ پورتوبلو

قارچ پورتوبلو از جمله قارچ های دکمه ای است که یک مرحله از رشد قارچ قهوه‌ ای را رد کرده است. کلاهک قارچ پورتوبلو نیز بزرگ و باز می باشد. تیغه‌های زیر کلاهک آن کاملاً نمایان بوده اما انسجام خود را حفظ می‌کند. طعم آن، قوی‌ تر از قارچ سفید است اما همچنان گوشتی و آبدار است.

این نوع قارچ برای گریل، کباب کردن و برشته کردن بسیار مناسب است، اما شکل ظاهری آن در غذاهایی همچون سوپ ظاهر زیبایی ندارد. در واقع می‌ توان گفت این نوع قارچ‌ ها از گونه های قارچ‌ دکمه‌‌ ای هستند. قطر آن‌ ها بزرگ‌ تر از قارچ‌ های دکمه‌ ای بوده و از نظر غذایی بسیار غنی هستند. قارچ پورتوبلو بسیار لذیذ و خوشمزه است و از جمله قارچ های مفید به حساب می آید که مواد مغذی فراوانی را در خود جای داده است. به طور مثال در ۱۰۰ گرم از این قارچ:

۲۰ درصد مس
۱۵ درصد پنتوتنیک اسید
۲۸ درصد ریبوفلاوین
۲۳ درصد نیاسین
۱۶ % سلنیوم
و ۱۴% پتاسیم وجود دارد.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *