روش-تشخیص-قارچ-سفید-سالم

روش-تشخیص-قارچ-سفید-سالم


روش تشخیص قارچ سفید سالم

۱-چین و چروک و وصله های خشک و خراشیده شده قارچهای خوراکی را بررسی کنید.

چین و چروک ها و وصله های خشک اولین علامتی هستند که می گویند قارچ خراب است. اگر تازه شروع به خشک شدن کرده اند و رنگ آنها تغییر نکرده، لزج و بد بو نیستند، بلافاصله از آنها استفاده کنید.قارچ های خرد شده در شرف خراب شدن هستند. هنگامی که آنها شروع به خراب شدن می کنند، طولی نمی کشد که غیر قابل استفاده می شوند.

 

۲-به دنبال کبودی و لکه های قهوه ای در قارچ خراب باشید.

از خوردن قارچهای خوراکی که لکه دار هستند پرهیز کنید. وقتی صحبت از ایمنی غذا می شود، تغییر رنگ هرگز نشانه خوبی نیست. کبودی و لکه های قهوه ای یا سیاه از اولین نشانه های خراب شدن قارچ شماست.برای قارچ های کبود شده و سایر محصولات فاقد علائم دیگر، لکه ها را برش داده و از بقیه مواد استفاده کنید. اگر قارچ های شما با لکه های تیره پوشانده شده است، فقط آنها را در زباله بیندازید.

 

۳- قارچ های خوراکی لزج را دور بیندازید.

پوشش لزج نشانه مشخصی برای غیرقابل استفاده بودن قارچ به شمار می رود. حتی بدتر، رشد قابل مشاهده کپک به این معنی است که آنها کاملاً در سطل آشغال باید باشند. آنها را به خاطر، خطر ابتلا به بیماری های ناشی از غذای فاسد دور بریزید. در این مرحله، قارچ ها طعم و ارزش غذایی خود را از دست داده اند، بنابراین خوردن آنها هیچ فایده ای ندارد.احتیاط ایمنی : قارچ خراب می توانند شما را بیمار کند، بنابراین بهتر است هیچ خطری نکنید. در کل احتیاط کرده و اگر فکر می کنید غذا خراب است، آن را دور بریزید.

 

۴- قارچ خراب بوی ترش یا بوی ماهی می دهد.

بو یکی دیگر از علائم مطمئن است که قارچ های شما از تازگی خود گذشته است یا خیر. قارچ های تازه باید کمی شیرین و خاکی باشند، اما بوی نامطبوع ندارند. اگر به آنها دم می دهید و بوی ماهی یا تندی می دهند، وقت آن است که آنها را دور بیندازید.قارچ خراب را سریعاً دور بریزید تا از گسترش باکتری و رشد کپک به سایر وسایل یخچال جلوگیری کنید.

 

ماندگری

 

۱- قارچهای خوراکی تازه را به مدت ۷ تا ۱۰ روز نگهداری کنید.

به عنوان یک قاعده کلی، انواع معمول قارچ های سفید، کرمینی و پرتابلا را می توان برای مدت حدود یک هفته در یخچال نگهداری کرد. با این حال، زمان نگهداری ایمن به مدت زمان بودن قارچ بر روی قفسه فروشگاه مواد غذایی بستگی دارد. قارچ هایی که چندین روز را در فروشگاه گذرانده اند ممکن است فقط در طی ۱ یا ۲ روز فاسد شوند.برای بهترین کیفیت، تازه ترین قارچ های ممکن را خریداری کنید و ظرف ۳ تا ۴ روز از آنها استفاده کنید. در فروشگاه های مواد غذایی، به دنبال قارچ هایی بگردید که چاق، سفت و عاری از علائم فساد به نظر برسند.

 

۲- می توان قارچهای خوراکی خرد شده را به مدت ۵ تا ۷ روز نگه داری کرد.

گرچه قارچ های تازه تکه تکه شده راحت هستند اما دو برابر سریعتر از قارچ های کامل خراب می شوند. اگر قارچ با دوام بیشتری می خواهید، به جای بسته های از قبل برش خورده، سراغ انواع قارچ بروید.نکته: هنگام خرید مواد غذایی، قارچ های کامل را با کلاه و ساقه های سالم انتخاب کنید. ماندگاری قارچ های شکسته یا کبود کمتر از مواد آسیب دیده نیست.

 

۳- قارچ پخته شده را پس از ۳ تا ۴ روز دور بریزید.

بیشتر غخراب ذاهای پخته شده از جمله: قارچ، گوشت، غذاهای دریایی و سبزیجات را می توان تا ۴ روز در یخچال نگهداری نمود. پس از آن، آنها را دور بریزید یا آنها را فریز کنید. قارچ های منجمد را به مدت ۸ تا ۱۲ ماه نگهداری کنید. برای جلوگیری از کپک زدگی و رشد باکتریها، حتماً ظرف مدت ۲ ساعت تمام مواد باقی مانده را در یخچال قرار دهید. مواد باقیمانده پخته شده باید برای جلوگیری از بیماریهای غذایی با دمای ۱۶۵ درجه فارنهایت (۷۴ درجه سانتیگراد) دوباره گرم شوند.

بخاطر داشته باشید ۳ تا ۴ روز مربوط به ایمنی غذا است، نه کیفیت. به عنوان مثال کلم بروکلی و مارچوبه پخته شده می توانند ظرف ۱ تا ۲ روز خیس و پژمرده شوند. قارچ پخته موجود درظرف ۳ یا ۴ روز خوب است، اما خوب ممکن است سبزیجات تا آن زمان خیلی بهتر به نظر برسند.

۴-روزی که قارچ های خوراکی را خریداری کرده اید بیشتر قارچ را بپزید تا قارچ خراب نشود.

بسیاری از قارچ های لذیذ مانند قاصدک ها و صدف ها فقط برای ۱۲ تا ۲۴ ساعت قابل نگهداری هستند. از آنجا که قیمت آنها بسیار بالاتر از دکمه ایی است در انواع غذاهای لذیذ خود استفاده کنید تا ضربه ایی به شما وارد نگردد.برخی از انواع لذیذ قارچ ها مانند قارچ مورل و شیطکه را می توان به مدت ۱ تا ۲ هفته نگهداری کرد. با این حال، برای بهترین کیفیت، هنوز باید در اسرع وقت از آنها استفاده نمود.قارچ

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *